Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 16 september 2010

15 september 2010

Vad börjar man skriva om i sin första blogg.... Något som fångar folks intresse och som man är intresserad av själv...Ok inte politik då kanske men motvals som jag kan vara så kör vi på det ändå.

Partiet som jag aldrig funderat på att rösta på har min absoluta favoritreklam inför söndagens val... En aning jobbigt finner jag detta, suck!
Tv-reklamen om kärlek på jobbet satt jag o log åt första gången jag såg den..och så blev jag såå snopen när det visade sig vilka det var som stod bakom haha! Och att "den 25:e" är ytterligare en anledning till varför det måste finnas arbete åt fler....Så bra tycker jag, men som sagt resten av deras ideologi då!

Baka... Så det krävdes två barn för att jag skulle bli lite huslig...ett tag i alla fall...
Jag och dottern bakade någon form av sockerkaka under 3 eftermiddagar förra veckan sen konstaterade jag att det liksom inte funkar att äta så mycket sockerkaka om man vill försöka gå ner i vikt...och man kan inte ge bort hur mycket kaka som helst till de stackars dagisfröknarna...
Vi får nog börja bjuda hem fler gäster och inte bara (våld)gästa andra hela tiden.

Amerikanska gäster hade vi igår men då blev det ostkaka (köpt) istället. De gillade det!
Själva middagen bestod av renskavspanna med kantareller och rårörda lingon som maken gjorde. Det gillade de också!
Vi hade förrätt också, ska det vara så ska det vara liksom. Rökt lax med pepparrotsvisp och guldrom. Det tyckte vi alla om utom den kvinnliga gästen som till sitt försvar faktiskt inte äter lax i vanliga fall heller :-)

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig