Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 25 oktober 2010

Äger 1 % av marken - Producerar 80% av maten


Kvinnliga småbönder är jordens fattigaste – och har världens tuffaste jobb. Ofta försörjer de ensamma hela familjen och arbetar med kroppen hela dygnet. Kooperation utan gränser har just nu fokus på detta viktiga ämne och dom vill samla in 100 000 kronor för att hjälpa fattiga kvinnor i bondesamhällen så att dom får chansen att ta sig ur fattigdomen och DU kan hjälpa till!
Allt du behöver göra är att göra ett litet test som består av sju frågor.
Testet handlar om detta ämne och är skapade för att ge information, kunskap och engagemang. För varje person som svarar på dessa 7 frågor skänker en utav deras partnerföretag 5 kr till verksamheten. Så allt du behöver göra är att skänka 1-2 minuter av din tid för att hjälpa dessa kvinnor, det har du väl råd med?

Gå in och gör testet här du också! (och sprid gärna det vidare)

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig