Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 24 oktober 2010

Usel natt och Mia Skäringer

Usch usch..vaknar, vaknar, vaknar, vaknar...Eller sov jag något alls egentligen?
Varje gång dottern hostade skrällande i sin säng vaknade jag.
Varje gång hon vaknade av hostan och ropade ledset efter mig, sprang jag med vattenflaska och sugrör.
Varje gång sonen knögglade i sin säng, sparkade på spjälorna eller hostade lite, satte jag mig upp, stoppade nappen i hans mun och klappade lite på mjuka kinden.
Yr i mössan, huvudvärk, alvedon, bara nästan vaken.

Sen kommer morgonen.
Fortfarande huvudvärk och 3 timmar senare har dottern feber.
38,3...38,7...alvedon...39...Sover oroligt igen.
Rosiga kinder, på min arm i soffan.
Sen vänder det lite.
Lugn dag.

Ja just ja, Mia Skäringer.
Ramlade in i hennes blogg, Avig Maria, på YOURlife.
Hon skriver så härligt, öppet och humorfyllt.
Liten ljusglimt medans dottern vilar.

2 kommentarer:

Linda w L2K sa...

Stackars dig och stackars barn! Emilia verkar vara på gränsen att bli sjuk hon med. Tokgnällig, hes, trött och bara allmänt så där halvsjuklig. ;o)

Martina sa...

Samla så många barn som det var i går så blir väl hälften sjuka... Fast det blir fasligt kort inkubationstid i så fall

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig