Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 28 november 2010

Bambinobuzz

Är medlem på buzzador som ni som återkommer till mig kanske vet. Svårt att missa iom att jag igår buzzade om Decubal.
Denna gången har jag prövat nappar, bambinos, som är för barn 0-6 månader.
Buzzade mest om dem på öppna förskolan under senaste månaden och har även låtit sonen prova nappen. Tyvärr gillade inte sonen denna napp då han inte lyckades ha kvar den i munnen. Nappen var för liten och gav inget motstånd.
När jag själv klämt på den har den liksom vara knöglat ihop sig och jag tror att detta sker i hans mun med.
Denna, som vi provat, är i silikon och den har i alla fall ett lite större motstånd än latexnapparna.

Men man kan ju undra vad det är för fel på naturgummi?

Några mammor som jag pratat med har uttryckt samma åsikt medans några tyckt att deras barn tyckt om den.
Den är däremot väldigt "snygg" men sådant bryr sig ju bara vi mammor/pappor oss om och inte barnen....

3 kommentarer:

Carolina sa...

Grattis - ta en kik i min blogg! ;-)

Anonym sa...

Det är verkligen väldigt stor skillnad på olika nappar...Hoppas ni får en fin första advent!

Anna sa...

Jag buzzade också om Bambinos nappar och är av precis samma åsikt. Själva sugdelen är för liten.
Den hade säkert funkat fint som första napp när barnet är nyfödd. Men i nuläget (när min dotter är nästan 6 månader) så funkade den inte alls. Hon har vant sig vid större nappar så den här var inte populär. Men mina vänner med barn som var 0-3 månader var mer positivt inställda till den faktiskt :=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig