Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 29 november 2010

Endometriosen i mig ska ut

Så har man då varit hos farbror doktorn och fått "domen", operation på måndag.

Det upptäcktes en cysta vid ena äggstocken i samband med början av graviditeten som resulterade i sonen och den har envisats sig med att stanna kvar där den sitter, alla 7x5 cm.

Så efter dagens besök på sjukhuset beslutades det att det blir operation redan på måndag.
Snabba puckar ibland.

Känner mig lite smått förvirrad över att det blev så snart men glad att det inte blev redan i morgon som de först föreslog.

Har ju haft rejäla besvär med smärtor i magen under många år men bara i samband med mens och då inte ens varje gång (endodrabbade kan ha oturen att ha ont när som helst och inte bara i samband med mens).
Tanken har snuddat vid att det skulle kunnat vara just endometrios och pcos men har aldrig tagit tag i det då det där med gynbesök inte har varit någon favoritsyssla direkt.
Tack och lov för att man nu fött barn och halkat in på den här diagnosen ändå, så att säga.

Om jag frågade ifall det fanns internet på avdelningen?
Såklart. Är man hooked to cyberspace så är man...

4 kommentarer:

Petra sa...

Oj snabba ryck - men också skönt misstänker jag att det blir gjort snabbt - har hört från flera att det är fruktansvärt smärtsamt med endo...

Kram på dig!

Anna sa...

Tack så mycket - hon ÄR verkligen min lilla docka ;)

Men du, det låter lite läskigt det där. Vad säger dom om den där cystan då? Dom kanske inte vet innan dom fått ut den och kollat...?
Jag hade mycket problem med cystor på äggstockarna när jag var yngre. Vid ett flertal gånger trodde läkarna att det var blindtarmen, men icke!!! Och det kan göra förbaskat ont...
Hur upptäcktes cystan på dig? Var det på UL?
Hoppas att allting går bra i alla fall. Håller tummarna!
Skönt att få det gjort ändå.
Ha en fortsatt bra dag.
Kram

Anonym sa...

Åh men vad bra att du får hjälp på en gång! Lycka till!

Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan sa...

Hej! Va kul att du vill vara med och sprida budskapet och ragga underskrifter. Det glädjer mig.

Men vilket skit med endometrios. Aj! Stort lycka till med operationen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig