Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 24 december 2010

Gnarp igen då

Jag skrev häromdagen i kategorin "30 dagar" om en av mina favoritplatser, Gnarp.

Varför har då Gnarp en sådan varm plats i mitt hjärta?
Allt är pga, eller kanske tack vare skulle jag vilja säga, de somrar som jag spenderade i Gnarp med närområde.
Varje sommar från 3 till 15 års ålder var jag, genom "Sommarbarnsbyrån", hos en familj med 3 egna lite äldre barn och under några veckor varje sommar även dagbarn.
Detta eftersom min mamma var ensamstående med mig och min syster, pluggade i vanliga fall och behövde arbeta på lovet under de första åren.
Därefter var det antagligen för att jag ansåg det vara en sådan naturlig del av sommaren, förutom att mamma behövde arbeta då.

Somrarna var fyllda av allehanda äventyr med familjen och kompisarna jag hade (och fortfarande har) i området.
Vi for ibland land och rike runt med deras husvagn, eller så spenderade vi tid i deras sommarstuga i Iggesunds skärgård.
Midsommar på Mössön...minnen....

Vi var några barn som hade en hemlig klubb. Det är väl ungefär vad jag minns om den klubben förutom att den startade i den lilla "lekstugan" i lekparken.
Lekpark och lekpark. En väldigt stor sandlåda med den där så kallade lekstugan och så ett antal gungor och så några gräskullar.
Roligt hade vi i alla fall. Överallt.

Det finns så otroligt mycket jag skulle kunna skriva och berätta om mina somrar och mina minnen från Gnarp.
Men jag tror ni förstår att stället är som min andra "hemort" :-)

Goda minnen, glada minnen.

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig