Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 19 december 2010

Vår dotter - The entertainer

Standup eller karaoke, allt funkar för vår dotter....

- Mamma! Du hade bäbis i magen!
- Ja, flera stycken har jag haft.
- Jag och lillebror har varit där inne. (Petar mig hårt på naveln)
- Javisst!
- Och sen kom bebisen ut, och det var JAAAAAG! (glatt viftandes med armarna och springandes ut ur rummet)

RIDÅ

Ibland vill man roa sin lillebror också, då funkar karaoke kanske?


- Mamma, vem heter din bror?
- VAD min bror heter? Jag har flera bröder.
- VAD heter din bror.
- Ken, Ulf, Michael och Robert. Och så har jag haft en bror som hette Mats.
- Nej mamma. Jag vill ha en bror som heter Mats.

Detta samtal var lite underhållande med tanke på att hon under gårdagen talade om för mig och Maken att hon ville ha en lillasyster. Jag talade då om för henne, helt ärligt, att "Nej gumman, du kan inte få en lillasyster för mamma och pappa ska inte ha fler barn."
Varpå hon började stooorgråta och ropar "Jag vill haaaa en lillasyster!"

Så många skratt och lyckliga ögonblick man får av de små liven.

3 kommentarer:

Daniel sa...

hehe så söta de är. Älskar barns spontana funderingar! Inga hämningar!:)
Men kanske inte en lillsyster till vore så tokigt!;))

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Hihihi. Påminner om en kompis barns kommentar. Bebis av okänt kön låg i magen. Blivande storasyster typ 2,5 år. "Önskar du en lillesyster eller lillebror?"
Syster var populärt. Men det var helt ok med en bror också. Men bebisen "fick inte ha snopp"..... Hm....

Ut kom en bror. Med snopp.

Erika Wilhelmsson sa...

Sötisen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig