Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 17 januari 2011

En stor blinkande prick på Förkylningskartan

Idag är barnen och jag hemma!
Det var knappt jag kunde göra mig förstådd när jag ringde till dagis för att sjukanmäla dottern i morse.
Det blev ju inte bättre av att jag faktiskt inte orkade ens sitta upp och ringa utan tog min telefon och ringde i liggande position i sängen.
Krax, krax, krax.

Dottern hade lite feber igår kväll så jag trodde hon skulle sova länge och ta det lugnt idag. Nejdå, onödigt med sömn och vila när man är sjuk...

Har ni sett Förkylningskartan som Kronans Droghandel har skapat?
Undrar om den innebär att man kan flytta runt lite och unvika att bli förkyld eller om det faktiskt är så att det faktiskt inte finns någon Kronans Droghandel att handla i på de ställen som inte är markerade som förkylningsdrabbade?

De sammanställer kartan genom att föra statistik över 15 förkylningsprodukter som säljs på deras 174 apotek, från Anderslöv i söder till Gällivare i norr. Det de räknar är till exempel nässprayer, hostmedicin och halstabletter. Och så mäter de förekomsten av "förkylningsord", snuva och krasslighet på Facebook och Twitter.

En rolig grej men inte så speciellt användbart eller hur?!

Roligaste funktionen de har är väl den där man kan kolla vilken av ens vänner på Facebook som gnäller mest i sina statusar när de är sjuka.
Stackars Jenny N! :-)
Fast jag vet att den är inte riktigt stämmer men ändå....

2 kommentarer:

Erika Wilhelmsson sa...

Hej! Ditt bud i auktionen om smycken värda 550 kr har tyvärr blivit överbjudet. Men gå gärna in på auktionen och lägg ett nytt bud : http://noonewantsforever.blogspot.com/2011/01/armband-orhangen-berlock.html

Hälsningar
Erika Wilhelmsson

Fru N. sa...

Usch så tråkigt det är med dess förkylningar! Man blir ju så låst inomhus och jag blir galen ;o).

Och apropå ringa... Där har vi ett roligt samtalsämne. Viss försöker alltid låta så fruktansvärt dåliga när de ringer och ska sjukanmäla sig. Men har man skadat armen ex. hörs ju inte detta på rösten... Så varför gör viss människor sig till :o). Är de rädda för att inte bli trodda?

Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig