Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 29 januari 2011

Hej chokladflickan

Plötsligt har min dotter börjat säga att (främst) flickor med mörkare hy av t.ex afrikanskt eller indiskt ursprung är "som choklad".

Hon har ju en docka vid namn Nina som hon berättade "är choklad" och en kompis på dagis som är "mycket choklad" och hans kompis med tydligen.
Hittills har jag tyckt att det varit riktigt gulligt eftersom jag också vet att min dotter älskar choklad och är alldeles för liten för ha något elakt i baktanke med sitt uttryck.

Men häromdagen när vi åkte tunnelbana, hon och jag, så var det ett gäng tonårstjejer som under fniss och högljudda utrop sprang förbi oss i tunnelbanevagnen.
Dottern tittade nyfiket på dem och när de rumlade förbi oss utropade dottern glatt:
Hej chokladflickan!!


Vad säger man då?
Inte skulle de väl tagit illa upp om de faktiskt hört vad hon sa?
Hur gamla ska barnen vara innan man kan prata om sådant med dem?

3 kommentarer:

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Äsch, säkert ingen fara.
I början av 80-talet när jag var 4 år och träffade typ den första chokladflickan (kvinnan) så hade jag suttit och försökt se om färgen från händerna lossade och fastnade på mina ;-)
Men hon var myyyycket choklad.

Själv är gubben "mjölkchoklad med ett par dl extra mjölk". Då fattar alla :-D

Linnea sa...

Sv: Haha jo det är lätthänt! Kika in i webbshopen och håll koll under nyheter så ser du vårens/sommarens nyheter när de kommer in. Öppettiderna till våran butik står även där! :)

Petra sa...

Åååh - William sa också det när han var jämngammal med din dotter - men han sa det bara några gånger - och utan att förklara för honom så "visste han" ändå sen att alla kan se olika ut! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig