Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 10 januari 2011

Lite mer krydda i livet

Hittade häromdagen en ny krydda som jag inte sett förut. Vet inte hur länge Santa Maria haft den kryddblandningen, jag tror det är sedan början av 2008, men för mig är den alltså ny.
Cacao & Chili!
Köpte den med tanken att baka med den och när jag kom hem och luktade på den så såg jag framför mig en möjlighet att göra en svängig köttgryta med den också.

På eftermiddagen idag bestämde jag och dottern oss för att baka lite "muffosar" och jag valde att begränsa mig till att använda kryddan i halva smeten.
Vore ju tråkigt om alla bullar smakar apa när man provar en ny krydda liksom.
Gjorde muffinssmeten som vanligt (en chokladmuffinssmet) och hällde sedan i av Cacao & Chili-kryddan.
Redan under gräddningen så började en underbar doft att sprida sig!
Mmmmm!

Det var tur att de kom ut ur ugnen lagom tills dottern skulle ta ett bad för annars hade jag inte kunnat hålla mig tills de hade svalnat tror jag.
Istället ordnade jag med bad och underhöll sonen och började sedan laga middag...Och glömde bort muffinsarna! Otroligt!

Mitt i kvällsbestyren kom jag ihåg dem igen och smög in i köket för att smaka på en med den goda kryddan.
Oj, oj, oj!

Jag rekommenderar!!
Cacao & Chili.

Och nu längtar jag ännu mer efter att även prova kryddan i en köttgryta!


1 kommentarer:

Maria sa...

Nice!!! Önskar den kryddan fanns här! Jag köper dock en chokladkaka med chili smak, och den är supergod! Riktigt spicy! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig