Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 8 januari 2011

Tappade isar

Såg ett affärshus i närheten av där vi handlade idag som hade stora lååånga vassa istappar som hängde runt i princip hela 2 våningshuset. Med en gångväg bredvid.
Visserligen låg fanns det en liten strip av "ickegångväg" precis utmed väggen på huset men ändå.

Hur tänker man när man inte rensar bort sådant på ett hus i ett område där det rör sig så mycket människor?

Nu var det, just där, inte en plats där p-vakter skulle gå omkring för att lappa bilar men den norska idén med att parkeringsvakterna även håller koll på fastigheterna, fotar och lämnar föreläggande till fastighetsägarna är väl ingen dum idé!

Det enda knäppa var väl att fastighetsägarna hade TVÅ veckor på sig att åtgärda eventuella livsfaror så att säga. Många tappar kan falla under två veckor tycker jag...

Här på gården har de stängt av den väg som alla tar in och ut till gården (om man inte ska till parkeringen) och skrivit en liten lapp om att det är pågrund av snööverhänget på taken ovanför.

Idag såg jag att någon hade flyttat på hela bommen....
Och nu börjar det ju töa ute.....

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig