Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 20 mars 2011

Varför man inte får ligga eller Goddag yxskaft

Säger till dottern ett antal gånger att hon inte får ligga på sin lillebror, inte får putta på honom eller rulla över honom.
In genom ena örat och ut genom det andra. Alternativt så studsar det på någon form av glasbubbla runt om yrvädret till tjej.
Hon fortsätter och lillebror protesterar.

Ber dottern komma fram till mig och så frågar jag om hon vet varför hon inte får göra de sakerna.
Det är äckligt. Om man gör så är det äckligt och det är äckligt. Äckligt!
Öööh, jaha? Vart fick hon det ifrån?
Det stämmer inte riktigt, fick jag förklara.
Bad henne lyssna på mig och säger att det är för att lillebror kan gå sönder om man inte är försiktig.

Dottern ler så glatt och när jag återigen frågar för att få det jag sagt återberättat för mig så kan man inte låta bli att brista ut i skratt.
Bla, bla,bla mummel kan man sen och inte. Lillebror. MESSMÖR!
Det kändes som om budskapet inte riktigt gick fram.

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig