Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 25 april 2011

Du har så rätt Joel.

Joel från joelsunderbara.blogg.se skrev en liten kommentar angående mitt förra inlägg.
 
Anonym sa...


varför måste man skriva om man inte vill skriva?

/joelsunderbara.blogg.se
Precis Joel, varför skulle någon göra det?!... men för mig känns det som om jag VILL skriva, som nu, men att det inte finns rätt inspiration. Eller snarare som att man får tillfälligt dåligt självförtroende angående sitt skrivande. Inga ideer eller utkast känns rätt och förkastas innan slutförandet.

Jag vill inte bara fylla bloggen med sådant barnen säger/gör eller sådant jag hör eller se andra människor göra eller säga. Tjuvlyssnat.se finns ju liksom redan haha

Att skriva kan ibland vara en ventil/utlösande faktor när man känner tomheten eka i sin skrivarådra.
Jag har alltid skrivit, ända tills jag fick barn och därefter försökt. Men sedan barnen kom har det känt som om det inte riktigt är jag, mitt, och det ärliga skrivande som jag längtat efter.

När jag startade bloggen började jag hitta tillbaka till det jag längtat efter.
Även om jag, i bloggen, inte skriver så som jag gör/gjorde på papper.

Därför käre Joel, MÅSTE jag skriva, för att jag VILL.
Tack för att du satte sprätt på mina tankebanor idag.

2 kommentarer:

Linda sa...

förstår hur du menar. MÅSTE oxå skriva- det är en del av mig och ska så vara och har alltid varit =)

Anonym sa...

;)

/joelsunderbara.blogg.se

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig