Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 15 maj 2011
Vanliga uttryck i detta hem:

"Jag blir galen"
Jag misstänker att jag kan vara källan till detta uttryck.

"Pappa säger JA!"
Detta sägs även om pappa inte är hemma och han uppenbarligen inte tillfrågats eller om jag faktiskt hör att han säger nej.

"Min mage vill ha..." '
När man är sugen på något så är det detta uttryck som används för att försöka få. Det kan ibland även heta att "Min mage vill inte ha men jag äter ändå för jag är hungrig".

Inte svårt att gissa vem som använder detta för att få sin vilja fram.

3 kommentarer:

Sune...the girl sa...

När ska du sluta att säga sånt då? ;)

Svar: Tack tack..vi får se om det leder till något mer :) Jag hade kokat mycket vatten om jag bara fick men det ska vara nytt vatten varje dag sa sköterskan.

Sune...the girl sa...

Nom nom nom nom nom nom nom! Sketgött! ;)

Petra sa...

Haha - som här ungefär... men här kommer det också "min hjärna har bestämt att jag ska..." och då har man inte mycket att säga emot =)

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig