Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 24 juli 2011

En liten tripp till den fina kyrkogården.

Maken föreslog en liten tripp för att hälsa på vår ängel idag och det tyckte jag lät bra.

Hans urna blev nedsänkt i hans grav först vid den här tiden på året så det kändes skönt att åka dit när det inte var just den dagen.
Ibland vill jag absolut vara vid hans grav vissa datum och ibland vill jag det inte alls.

I år glömde vi detta datum. Fast just urnsättningen aldrig varit ett speciellt datum för oss så känns det ändå märkligt.

Vi glömde...




1 kommentarer:

Skrotmamman skrotar vidare - jobbet kallar igen! sa...

Men tänk så här när det gäller datum. Ängeln har SITT datum. (sen finns det flera olika datum kopplade till olika händelser, men ett datum som är DET datumet)

En anledning till att ni "glömde" det, eller inte tänkte på det är med största sannolikhet inte att ni "glömt" Ängeln, utan såhär är min teori:
Precis som dottern/sonen har sina födelsedagar (de glömmer ni inte) Men hur är det med alla datum: vilket datum fick vilket barn den första tanden, vilket datum tog de sina respektive första steg, vilket datum var första hårklippningen osv osv osv.

Livet är fullt av massor av datum att hålla koll på. Det betyder inte att Ängeln är ignorerad. Jag har ju själv sett hur h*n finns i ert liv och i ert hem. Kanske bara ett steg i ett sorgearbete som ständigt pågår?

Förlåt för uppsatsen, men ville ju svara lite mer utförligt, för att inte trampa på hal is. Eller så.... <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig