Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 21 juli 2011

En mages historia eller "Hur föder du barn?".

Min mage inspekterades av dottern tidigare idag och hon konstaterade att jag hade lite hårstrån och streck.
Jag förklarade vad strecken var för något, strior och operationsärr till förbannelse.
Det låånga strecket var intressant och jag berättade att det var där som sonen kom ut ur min mage eftersom det blev lite knasigt när han skulle komma ut.
Då petar hon i min navel och påstår att hon kom ut därifrån.
Jag rättar henne och berättar vart hon kom ut ifrån. Den "vanliga" vägen.

Då berättar hon att hon minsann har 4 barn och så pekar hon från axeln ner mot sin armbåge och säger allvarligt:
Mitt barn kom ut häääärifrån! Som en rot alltså. De andra kom heeela vägen ut från puppilura och ramlade i golvet. Studs!
Hmmm, jag känner att det varit mycket "blommor och bin" och barnafödande den här veckan.

1 kommentarer:

Skrotmamman sa...

Hahaha! Barn är underbara ;-) Speciellt barn i 3-4 årsåldern som ska berätta för ANDRA vuxna hur barn blir till, eller var de kommer ut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig