Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 19 juli 2011

Käkkirurgen nästa.

Vårdhärvan harvar vidare....

Idag så är det äntligen dags att operera bort "pluppen", "knölen", saken, på insidan av ena kinden som började växa efter sonens födelse för ett år sedan.
När jag äntligen fick en tid hos tandläkaren så missade han ju att titta på den (och jag glömde påminna) så jag fick vänta tills tiden hos tandhygienisten någon månad senare.

Akutremissen som hon skickade till Sabbatsberg gav inte så speciellt mycket akutstatus till remissen så jag fick en tid för en månad sedan, dagarna innan jag skulle ha opererats i magen så jag avbokade ju "pluppborttagningstiden". Man kan inte vara nyopererad i munnen när man ska sövas...
Karolinska avblåste magoperationen i sista sekund så jag fick alltså vänta 1 månad till helt i onödan men nu ska "pluppen" i kinden äntligen bort!

Man undrar ju vad det är för något som sitter därinne och vill kunna äta ordentlligt utan att då och då behöva råka bita i den med köttslamsor och blodsprut som följd. (Ok, inte blodsprut direkt men ganska blodigt ändå)

Så nu undrar jag. Blir det flytande föda resten av veckan nu eller går jag ut från käkkirurgen en timme efter "operationen" alldeles fix och färdig måntro?

1 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Men usch, hoppas det går bra nu då! Skönt att slippa blodsprut a la True Blood i alla fall :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig