Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 24 augusti 2011

Tantvarning! Tantvarning!

Idag var det bokklubbskväll!Eftersom det var min vännina Lindas tur och hon bor ändå ute i schottaheiti typ så bestämde vi att vi skulle ha träffen i kvarterslokalen här där jag bor i stället. Närmare för alla och framförallt för mig haha.

Det var bara det att man ska komma ihåg att boka den också...hon påminde och så glömde jag...och så påminde jag henne om att hon skulle påminna mig när jag kom hem... och så glömde hon.... så höll vi på ett tag.
För någon dag sedan lyckades jag iallafall boka lokalen (jäkla tur att den var ledig) och sedan var det detta med att skaffa fram nyckeln till lokalen också.

Igår kväll kom jag på det alldeles för sent, för man måste ju ringa runt till kvartersrådsmedlemmarna och se vilka som har möjlighet att lämna ut nyckeln.
I morse började jag ringa runt, inget svar någonstans, av ca 8 personer....
Vid lunch ringde jag runt igen och tänkte att den halva som typ alltid är hemma, pensionärer och så, skulle vara hemma men det var de inte. Inte ens de 3 mobilnummer som fanns var det något svar på. Det ena var inte ens i bruk längre.

Efter inskolningsdagens slut började jag få panik och ringde runt igen...samma visa denna gång.
Så jag ringer till Linda och förklarar läget och vi börjar spåna på att vi helt enkelt får tända grillen på gården, dra fram bänkarna, erbjuda filtar och ha det "mysigt".... Kändes sådär.

Jag kör ett sista ryck tänkte jag vid strax efter 16 och tro på sjutton, sista numret jag ringer där svarar en trevlig tjej som precis kommit innanför dörren för att hämta något och sedan ge sig av hemifrån igen.
Hon väntar snällt hemma så jag tar sonen under armen och knatar dit, får nyckeln, inspirerar lokalen och kan äntligen andas ut.

Lokal fixad!

Strax efteråt kommer Linda och vi knallar över för att börja ordna till det ät- och drickbara och sedan lämnar jag barnen i makens vård för att avnjuta en trevlig bokträff.

Jag hade faktiskt läst alla tre föreslagna böcker denna gång, men lite fusk var det för jag föreslog för Linda att vi skulle ha med en bok som jag redan läst i våras och de andra hade jag tänkt läsa. Man får inte vara dum när man är småbarnsmorsa och bortprioriterar läsningen hela tiden.

3 timmar senare var kvällen till ända och lokalen städad. Nästa gång är det min tur att ordna träffen så lokalen blir densamma (ska boka den så snart som möjligt..hmm)
Vad som ska förtäras har jag redan tänkt ut så nu är det bara vilka tre böcker (varav en "obligatorisk") som skall läsas.

Varför är trevliga träffar alltid så korta?

2 kommentarer:

Skrotmamman - också bokmal sa...

Det var mycket trevligt :-) Tack, tack!

Marie-Louise sa...

Det lät mycket trevligt med en bokträff :) Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig