Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 16 september 2011

En liten present från dottern.

Häromdagen så hade dottern en liten plastpåse på sin dagishylla och jag ryckte först åt mig den i tron att det var ett par trosor som "varit med om en olycka".

När dottern började babbla om skog och svamp och en av pedagogerna pratade om svart trumpetsvamp så slänger jag ett noggrannare ögonkast på påsen och ser att det faktiskt är svamp där i.
Vi får förklarat vad vi ska göra för att torka svampen så vi sedan kan smula ner den i någon god sås.

Det såg inte så mycket ut i påsen, det så än mindre ut när jag lade ut innehållet på en bit hushållspapper på en bricka...och nu när det torkat så...

Det blir inte mycket svampsmak på den såsen inte.




Det är ändå kul att de lär sig saker på sina promenader i skogen och att JAG lär mig saker när jag googlar på en "ny" svampsort.
Nu kanske jag känner igen den själv om jag skulle råka trampa på hitta den i skogen.




2 kommentarer:

Jonnie sa...

haha okej du får rösta på vem du vill

Sune...the girl sa...

Det är så mycket bättre på dagis nu, förlåt..förskolan. Skriv en lapp, lägg i påsen som sen dottern får ta med till fröken "Nästa gång vill jag lära mig hur man styckar en hel gris".

Svar: Jodå, jag fick svar tillbaka sen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig