Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 18 september 2011

Men vad händer om man ändå....

...behöver sätta sig och amma på caféet? Undrade jag när jag och barnen satt och fikade en stund på caféet på t-baneplanet på Åhléns City och såg skylten nedan på i stort sett alla bord.

Det var alltså inte i "Familjeloungen" vi satt och fikade utan på det café från vilken väktare i somras bad en mamma med en 3 månaders baby att avlägsna sig när hon ammade.
Denna skylt fick mig, som uppmärksammade ramaskriet som blev i olika bloggar, att känna mig ovälkommen med mina barn också.

Jag ammar inte, men får man inte lite känslan av att man helst inte ska befinna sig med barn där överhuvudtaget?
"I Familjeloungen kan föräldrar värma mat, amma och koppla av....." so get the f**k out of det här caféet med dina barn. Kändes det som....


En del av de bloggar som uppmärksammade händelsen i somras:
Lady Dahmer
Sagogrynet
Barnläkaren Lars H Gustafsson

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig