Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 22 september 2011

Mina fötter hotar med avsked.

Jag hade ett par skor på mig igår som inte riktigt gick hem hos mina fötter om man säger så. Dessa skor har jag haft länge, alltså pre-graviditeterna 2 och 3 och nu kan jag bara inte gå i dem en hel kväll. Fötterna har lagt av sig kan man säga, möjligen även ändrat form en aning....
Till eventet gick bra men det började kännas lite när vi stod utanför och väntade på att de skulle släppa upp oss till den våning där eventet skulle vara.
Sedan gick det "down hill" om man uttrycker sig milt.

Det var med absolut och ren envishet och förträngning som jag tog mig uppför den ganska minimala lutningen från mässområdet i Älvsjö där Rica Talk Hotell ligger när jag skulle hem efter ett par timmar på fötterna.
Sedan satt jag i ca 10 minuter och väntade på bussen. Sådär lagom länge för att mina fötter skulle börja fundera på att förlåta mig och sedan reste jag mig för att gå ombord på bussen.
Eller förresten, läs STAPPLADE och VINGLADE ombord på bussen.
Nej, de ångrade sig och förlät mig inte.

Eftersom jag under kvällen druckit 2 glas bubbel så tyckte jag att alla jag gick förbi, innan jag fann mig en plats att sitta på, måste ha tyckt att jag luktade alkohol och därför tittade på mig och tänkte "Jaha, full kvinna ute och vinglar".
Känslan blev inte bättre sedan när jag satt och läste blogginlägg och ett av dem fick mig att frusta till av skratt. "Jaha, full kvinna kan inte kontrollera sig".....

Jag var faktiskt inte full. Glad att få sitta ner? JA!
Känns fötterna bättre idag? Knappt....

1 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Usch du får vara snäll mot fötterna nu hela dagen ;)
Det är hemskt när det blir så där, när jag var yngre och det blev så där så gick jag helt sonika hem barfota bärandes på skorna - fast jag vet inte om jag skulle göra så idag... Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig