Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 31 oktober 2011

En liten leverans till dörren!

Det ringde på dörren och barnen utropade "Pappa!!" och sprang gemensamt mot dörren.
Att jag försäkrade att det inte var pappa som ringde på dörren spelade ingen roll, jag tror de längtade efter honom helt enkelt.

Utanför dörren stod istället en man med en stor kartong i famnen och sa att han hade en leverans från Tasteline.
Härligt, härligt!
5 dagars färdig meny med alla ingredienser man kan behöva.
Det såg ut att vara maträtter som inte var alltför komplicerade heller men ändå nya för oss och jag ser fram emot var och en av dem.
Lite extra ser jag fram emot att prova det knäckebröd som kom med för att komplettera morotssoppan. Leksands Effektknäcke. Gjord på fullkornsrågmjöl, vatten från egen källa, grahamsmjöl, vetekli, linfrö, quinoafrö, havregryn, surdeg, jäst, salt, druvsocker. Spännande!

Klickbar.

Så denna vecka ser vi fram emot denna meny:
  • Ruccolapasta med baconströssel & fetaost
  • Asiatiska fiskbiffar med nudelsallad och limeyoghurt
  • Morotssoppa med chilisting
  • Laxpaj med dillig sallad
  • Lammfärsbiffar med klyftpotatis & tzatziki
Eftersom det ser ut att vara ganska mycket mat också, 4 portioner och vi är ju bara 2 vuxna och 2 små barn, så hoppas jag det kommer bli över så maken kan ta med sig matlåda till jobbet också. Perfekt!

Lite sugen är jag dock på att göra morotssoppan till lunch i morgon, lite för att testa hur pass mycket sting det blir i den så man kan servera den till barnen. Sonen älskar ju soppa har jag förstått av vad pedagogerna på dagis berättar varje vecka.
Vi själva är lite dåliga på att äta soppa. Jag och maken kan väl kanske ta oss en varma koppen någon gång. Skärpning på oss!

Har någon av er testat någon hemlevererad matkasse med recept?

3 kommentarer:

Tania @ Piccante sa...

Åh laxpajen lät ju underbar... jag älskar dill!

Marie-Louise sa...

Vi brukar köpa Konsums (mataffären, http://www.mataffaren.se/)färdiga veckormatsedel. Eller veckomatsedel är ju kanske att ta i eftersom det är för fyra dagar. Men den köper jag ibland, har även testat (mathem http://www.mataffaren.se/) men var inte lika nöjd med den.
jag tycker det kan vara lite smidigt att få färdiga matsedlar, fast jag brukar aldrig laga det som står endå ;) fast det känns som det blir ganska dyrt mot när man handlar varorna "själv". Men jag har aldrig räknat på det där ordentligt.

Anonym sa...

Hmm, konstigt att du får den kassen nu, här kommer den inte förrän nästa vecka.

Vi har testat typ varenda kasse som finns (känns det som). Tastelines är den enda som ungen äter utan några som helst krusiduller. Och ja, du kan räkna med att portionerna räcker, vi får oftast ut 2 matlådor (2 vuxna +1 barn) och då äter vi ändå rejäla portioner.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig