Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 28 oktober 2011

Idag byter jag identitet för en stund.

När ens vänner ber om hjälp när vardagsliv och arbete kör ihop sig så är det klart man försöker ställa upp.
Så idag är det jag som är Skrotmamman för ett par timmar.

Deras gamla trotjänare Diskmaskinen, ca 27 år, bestämde sig för att dränka sig eller snarare deras kökgolv så nu ska han ut och en ny stjärna ska in.

Eftersom leverans självklart sker dagtid en vardag då de inte hade möjlighet att pyssla ihop det så någon i familjen kunde vara hemma så sitter jag nu här hos dem.
De fick iallafall ett ganska kort tidsspann under vilken leveransen skulle ske, inget "någon gång mellan 8 och 17" här inte. Vilket ju kan räknas som en ganska bra service.

Att de dessutom ordnat det så att killarna som levererar även installerar den nya och tar med sig den gamla maskinen när de går känns smart.

Vad gör jag då när jag sitter här?
Övar högskoleprov inför morgondagen. Oj, oj, oj...Gud hjälpe mig. Kan de ha glömt mattedelen och kanske tabelldelen också detta år måntro.

Inte den faktiska händelsen...

1 kommentarer:

Skrotmamman skrotar vidare - 14 månader mellan barnen sa...

Så fantastiskt jätteunderbart snällt! Oerhört tacksam! Lite småavis på högskoleprovet faktiskt. Mattedel, gärna. Men ordkunskap, brrrrr....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig