Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 27 oktober 2011

Nej men se god morgon!

Go´ och gla´ morgon idag med, vad det verkar hittills.
Barnen sov lagom länge och vaknade fulla av energi igen.
Jag tror att det är den här mörka hösten, ljuset försvinnande, som gör dem trötta på eftermiddagarna.
Det blir lite som en ond cirkel också....

Barnen är griniga och klängiga när jag hämtar dem och alltså känns det inte speciellt lockande att ge sig av på 15-20 minuters promenaden (tar 5 min om jag går själv) till parken.
Det de vill är att umgås och leka ute fast de är griniga.
Då hamnar vi oftast på gården utanför vårt hus en stund men den är inte så jättestimulerande i långa loppet och så blir de lite griniga igen (läs dottern).

Just nu är det på vippen till att jag längtar till snön börjar falla. Den vita snön på marken ljusar ju upp världen en aning i alla fall.
Fast då blir det kallare....och så är det jag som står där ute, fryser och är grinig istället.

3 kommentarer:

jessica sa...

Ja snön är ju bara för härlig =).
Hoppas det kommer mycket detta år med =),
Hoppas du får en bra dag. kram.
http://bonusfamily.blogg.se/brollop/
jess

Kashaya sa...

Lite snö vore faktiskt inte helt fel tycker jag, skönt med lite ljus men ja kylan är ju mindre rolig..

Sv. Ja förhandsvisningen i november låter intressant=)

Sara, mamma till tre små troll sa...

Jasså ni har sånna med, visst är det underbart när dom tjurar och skriker hela vägen från dagis och hem...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig