Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 15 november 2011

Igår och idag

Härlig dag med solsken och blå himmel lyfter humöret en aning från trötthetens djup.
Tycker ändå jag fick sova någorlunda bra i natt men men...

Är på väg till min mamma för att utföra lite manikyr, har till och med köpt med mig lite fräscha produkter från KICKS. Ska det va' så ska det va' liksom.

Efter det så ska jag åka och hämta barnen tidigare eftersom dottern äntligen ska på sitt 3-års besök hos tandläkaren.
Bara nästan ett halvår försenat.
Hade jag inte gått till Folktandvårdens monter på UnderBARA BARN-mässan och ifrågasatt när det egentligen var praxis att de kallade och att de då tog våra personnummer och skulle ta tag i det. Då hade de nog fortfarande inte kallat henne.

Jag pratade nämligen med dem på mässan på fredagen och på tisdagen veckan därpå så kom det ett brev med en tid en månad senare.

Dottern som såg fram emot detta så mycket i våras när jag förberedde henne på att hon skulle till tandläkaren. Vi lade tandläkarpussel och läste en bok, från just Folktandvården, om tandläkarbesök. Hon verkar nu inte alls lika entusiastisk så vi får se om hon tänker öppna munnen för tandläkaren.

Det är några som undrat hur det gick på intervjun igår.
Det gick bra. Kändes det som, eftersom intervjuaren sa att det gjorde det och att han skulle sätta upp mig på listan som rekryterarna har att hitta bra kandidater på.
Han sa att "de kan ringa imorgon eller om två veckor" men att de, än så länge, har en bra ström av administrationstjänster som kommer in.

Så nu är det bara att vänta och se, som med allt annat i livet.


-Posted on the go

3 kommentarer:

Sara, mamma till tre små troll sa...

Ja precis har jagat runt som fasen nu och äntligen lyckats komma i kontakt med dom eftersom man inte kommer fram på deras nummer efter telefontiden är över, då satt hon i möte med en patient nu och kunde inte göra detta. Skulle ringa upp sen men jag är inte hemma då och kan inte ta samtal på mobilen eftersom jag kommer vara på bio, frågade om hon jag pratade med kunde be henne ringa i morgon istället men då var människan inte där.

Så hon får ringa sambon sen som har noll koll på i princip allt som har med detta att göra, och samtalet avslutades med: Då hoppas vi hon hinner ringa honom idag. Va!?! Vaddå hoppas hon ska ringa idag även om hon gör det efter arbetstid, blir så trött på idioterna. Ursäkta det långa svaret men jag är mästare på att babbla på när jag är irriterad :P

Dorothea - Ett nästintill trillingliv sa...

Hej!

Nej vi tänkte inte begära ersättning för de få timmarna. Då han är butikschef löser han det internt och sen piper han bara dit tidigare någon annan dag/stannar kvar någon kväll. Eller så kanske han kan maila och dona lite hemifrån helt enkelt :)
Men tack för infon, kan tänka mig att de kan vara struligt, det mesta med FSK brukar tyvärr bli det ;) haha.
Må gott. Kram

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA sa...

Vad skönt att det kändes bra på intervjun. Håller tummarna för att de hör av sig inom kort.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig