Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 23 november 2011

Hur tänkte de nu?!

Så har de anvisade jobben börjat dyka upp från Arbetsförmedlingen.
Fyra stycken kom det igår, i varsitt kuvert (ekonomiskt...), och det var ett av dem som jag kanske, eventuellt, med en himla tur skulle kunna få med den arbetslivserfarenhet jag har bakom mig.

De andra har som krav att jag bland annat ska:
  1.  Vara minst gymnasieekonom med grundläggande kunskaper och kunna sköta lönehandläggning och bokföring... Uncheck.
  2. 1-2 års erfarenhet från löpande arbete på ekonomiavdelning...Uncheck.
  3. Kunna norska...Uncheck.
Varför gör de så?
Varför ska jag lägga ner tid på att söka dessa arbeten som jag inte kan få när jag kan lägga tiden på att söka arbeten som jag faktiskt har en chans att få?

Ja, jag tänker då inte ljuga i ansökningarna.
Det ska bli intressant att skicka in en redovisning för detta sedan, som jag har en månad på mig att göra.
I redovisningen finns flera rutor som man kan/ska kryssa i. Bland annat en där det står "Jag har inte sökt arbetet, eftersom....."
Tror inte att man vågar kryssa i den. Tänk om de inte godtar skälet (som att man faktiskt inte har det som eftersöks) och skickar en skrivelse till a-kassan och så vips är man utskriven ur den och står där med skägget i brevlådan....

Nej, det är nog likabra att slänga bort några minuter per arbetsansökan på dessa jobb i morgon. Suck!

2 kommentarer:

Silla sa...

Sök dom...Annars får du inga pengar..

Dom är knasiga men likabra att göra som dom vill...

Andreas sa...

AF - det är verkligen ett kapitel för sig. Kan inte fatta varför de ska envisas med att tvinga folk säka jobb, som man absolut inte kommer att kunna få, än mindre komma till för intervjuv.

De borde lägga portopengarna på annat!

Hur länge bodde ni i USA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig