Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 30 november 2011

Vad gör man när det inte blev som det skulle?

Igår kväll tog jag fram köttfärs ur frysen och lade i kylen för upptining. Den hade såklart inte tinad något alls när jag skulle till att laga middag idag så jag fick tänka om från fetaostpannbiffar med potatis och fetaoströra till något helt annat.
Det blev en form av Sheppards pie skulle man kunna säga.
Jag tinade köttfärsen i stekpannan och pressade i 2 vitlöksklyftor, kryddade lite och hällde sedan på en färdig tomatsås som vi hade i kylen.
Detta fick puttra lite och sedan hällde jag över det i en ugnsform och lade lite bitar av feta ost ovanpå.
Sedan pressade jag kokad potatis över det hela och över det spred jag ut en deciliter grädde som vi hade över.
Lite riven ost på det och skjuts in i ugnen ca 225 grader tills osten är lagom smält/gyllene eller hur man nu vill ha den. Övrigt innehåll i rätten är ju egentligen färdiglagad så det hela går ju ganska fort.

Vi kan ju säga såhär. Jag och barnen satte i oss halva den halvstora formen men det fanns iallafall lagom med mat kvar för maken att bli mätt när han kom hem från jobbet. Glad blev han också när han såg vad jag trollat fram.
Det är han som brukar stå för Sheppardspie:n i den här familjen i vanliga fall.

Efter maten blev det varsin chokladmuffin som jag och dottern bakade innan middagen. De var mumsiga och gick utmärkt att smula i miljoner smulor över halva vardagsrumsgolvet.....

5 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt att du kan trolla så där du med! "Man tager vad man haver" är ju en bra "filosofi" tycker jag, men det är inte alla som har förmågan att fixa ihop det har jag förstått.
Ja, jag har ju inte bara varit hemmafru, jag har ju jobbat som teamledare för Tupperware de senaste 15 åren också, så jag har kommit ut och träffat folk, MYCKET folk, men jag TRIVS med att vara hemma också. Har så mycket att göra. Men min bästa vän t ex hon fixar inte alls att vara hemma, för hon har liksom inte en massa sådana "intressen" som jag har...alla är vi ju olika! (som tur är)
kram kram

Sara, mamma till tre små troll sa...

Sv: Haha ja men när man är med båda två spelar det ju ingen roll, visst är det roligt att bli överraskad men det känns ju löjligt att skicka fram J att betala bara för att.

Nej det går verkligen inte ihop, vi hade katt innan med och mattorna bara sög åt sig hår. Sen kom barnen och i mitt fall även sambon och spilde på mattorna men denna mattan var så billig så jag tänkte att jag ger det ett försök igen :P

Damenade sa...

Låter att som att det fixade sig till slut ändå ju, hur gott som helst!

Anonym sa...

Om jag hade dina talanger i köket skulle jag aldrig behöva en matkasse kan jag lova! Det lät ju riktigt gott!
Till och med första alternativet alltså.

Ewa (mamma till 6 döttrar) sa...

Vad gott det lät :)

. ja det där "godiset"... fy farao vad jag kan sätta i mig ibland.. urk!!

Skönt att höra att jag har "medsystrar" ;)

Kram till dig och jag önskar dig en underbar dag <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig