Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 13 december 2011

Det var jättefint men....

Dagens luciatåg var jättefint! De små barnen sjöng så fint inkl. de obligatoriska rymmarna som inte ville stå kvar när de fick syn på sina föräldrar.
Ett litet antiklimax blev det dock när vi faktiskt fick sitta och titta på uppträdandet.....med våra egna barn i famnen....

Dottern och sonen ville inte vara "bakom scenen" med de andra utan var med den fröken som förberedde glöggbordet. Vilket innebar att de såg oss när vi kom och därmed inte alls ville sälla sig till sina kamrater utan föredrog att vara med oss.
Försökte lite mutor för att iaf dottern, som älskar att sjunga och uppträda, skulle vara med i luciatåget men se det gick minsann inte.

Jag som hade hoppats att min mamma, som vi hämtat dit, skulle få möjlighet att se sina fina barnbarn stå så fint och sjunga....men hon fick ju iallafall umgås med oss.

Annars har jag idag, städat, haft vaktmästaren på besök för byte av kranar i kök och badrum och tagit mig ett skönt bad.
Vad jag inte gjorde var att äta lunch. Jag glömde!
Plötsligt var det middagsdags och när det drog ut på tiden hann jag bli fruktansvärt hungrig.....
Som alltid när jag blir sådär hungrig så äter jag alldeles för mycket. Men det var mumsigt!

Jo, just det, appropå de där listorna på dagis som föräldrarna skulle skriva upp sig på....
Om inte folk hade skrev upp sig nu på morgonen så var det nog tyvärr så att folk helt enkelt inte bemödade sig med att skriva upp sig, och alla de tog med sig, på listan.
Det var nämligen proppfullt och jag såg syskon som hade kompisar med sig. Kändes lite onödigt...men samtidigt så är det ju fint att de väljer att komma och titta på sin kompis lilla syskons luciafirande!

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig