Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 26 december 2011

Efter ett par timmar på stan.




Någon blev lite trött efter dagen på stan, hon somnade i bilen och vaknade inte fast vi bar in henne och tog av ytterkläderna.
Efter ett tag så var det någon annan som tröttnade på sin sovande syster....
Han lyckades inte väcka henne.

Vad som lyckades?
Att vi berättade att hon hade fått en väldigt stor klubba.
Då vaknade hon till, reste sig och var ute ur sin ena fasters sovrum på 2 millisekunder!

Sen glömde hon dock bort vad vi berättar och satte sig för att mysa hos sin farbror istället.

3 kommentarer:

Fnulan sa...

Usch jag orkar inte med rean...

emelie-mamma till elliott och leila sa...

hihi, det är jobbigt o va och shoppa på stan

alexandra blivande 2 barns mamma sa...

jag vet inte om det finns någon forskning på det med att syskonet kommer ut snabbare..

men statistiken tyder på det..

sen vet vi att förlossningen kan kännas som snabb då jag inte kände av värkarna förens jag var öppen 8 cm med Tove.

jag åkte ju in på överburenhetskontroll med henne kl 8,30 och på kontrollen gick vattnet och när de mätte värkarna så hade jag starka värkar men jag kände inte alls av dem.. så förlosningen hade ju startat men jag kände som sagt inget förens jag var öppen 8 cm och då känndes värkarna som stark mensvärk men verkligen inget jag led av.. hade jag varit hemma så hade jag nog inte ens reflekterat över det..

och från 8 cm tills krystvärkarna startade var det 1 timme.. sen började problemen :P
jag var för stark i mellangärdet så blev klippt och Tove fick komma ut med sugklocka..

men om man tänker på tid som jag kände av förlossningen så var det i ca 2 timmar.. och blir det liknande denna gången så blir jag sjukt nervös..
speciellt om inte vattnet går som en varnings klocka.
för då kan det ju bli väldigt brottom till sjukhuset..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig