Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 4 december 2011

Inte så mysig natt.

Att sonen tvärslockande i soffan efter lunch igår fann jag lite märkligt men samtidigt bortförklarade jag det med att de busat runt en hel del och att det faktiskt var tupplursdags för honom....


Han fick senare vara vaken lite längre på kvällen för att invänta sin pappa som skulle komma hem från sin tjänsteresa. Så att han var lite gnällig från och till tog jag som trötthet. Han blev ju så väldigt glad sedan när han kom hem.
Somnade gott och ganska snabbt gjorde han sedan i sin fars famn.
Jag borde dock ha reagerat på att han inte hade druckit upp sin kvällsflaska.....den brukar slukas först, hur trött man än är.

Runt klockan 1 vaknar han och är brännhet! Han kunde inte komma till ro, ville inte ha vatten och grät och gnällde om vart annat.
När jag bytte hans blöja passade jag på att ge honom lite alvedon (supp) och vi hann sedan bara in i sovrummet och lade oss på sängen innan han började hosta och hävde sedan ur sig "en massa" över mig och sängen....

Tack och lov för att maken hade kommit hem så vi var två som kunde ordna till eländet efteråt.
Maken sanerade sonen medans jag sanerade mig själv och sängen.
Sedan tog det ett tag innan vi alla somnade om.

Dottern sov förresten helt lugnt hela tiden medans vi duschade, pratade och sonen grät....för att lagom tills vi hade somnat, vakna och vara jätteledsen i "en evighet"....hon fick följa med in i sovrummet hon med och sedan sov vi iallafall gott till morgonen.

1 kommentarer:

Ötjejen sa...

Ojojoj.... Stackars liten och ni med för den delen! Hoppas att ni mår lite bättre idag!! Kramar till dig fina vännen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig