Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 14 december 2011

Om 10 dagar är det jul....

....en jul då jag hoppas att min mamma mår tillräckligt bra för att kunna vara med oss hos min svägerska på den traditionella julaftonen.
En jul då min bonusson valt att vara med oss fast han var hos oss förra julen.
Hurra för att han är "vuxen" nu, 18 år.

Vi saknar honom här hos oss nu när han är så stor och har så mycket annat att pyssla med, i skolan, på fritiden och med sina vänner.
Det blir inte riktigt den där "varannan helg-vistelsen" som det var förut.
Snarare någon helg varannan månad.

Sonen är alltid väldigt reserverad när storebror kommer och börjar lagom tina upp tills han skall åka hem medans dottern pratar om att hon längtar efter sin storebror, för hon är tillräckligt gammal för att komma ihåg honom och har haft tid att lära känna honom ordentligt under till exempel semestrar och lov.
Det är svårt detta med bonusbarn när de bor så långt borta.

Vi försöker oss på en stilla övertalningskampanj så han inser vilken underbar stad Stockholm är att studera vidare i efter gymnasiet. Nej, övertalningskampanj kan man inte kalla det men vi har nämnt några gånger att han är mycket välkommen att bo hos oss om han väljer att studera i Stockholm.
Det ska bli så spännande att se vad han väljer att studera sedan!




7 kommentarer:

Dorothea - Ett nästintill trillingliv sa...

åh. shit, jag kan inte fatta att dte är så få dagar kvar? kaos.

Unknown sa...

Sjukt fort dec-månad gått, jul snart.
lasagne var min första rätt som jag lärde mig att laga :) älskar. Farligt gott.
Helt rätt fisk :)

Madde - Julkalender sa...

Haha damn. ;)

kram.

Linda aka Javamorsan sa...

Ja nu är det inte långt kvar. Hoppas allt blir som du tänkt till jul också :)

britta bloggar sa...

Klart Stockholm är bästa staden!!

Marie-Louise sa...

Vad härligt att han har den möjligheten :) att kunna bo hos er. Inte alla tonåringar och blivande studenter som har den turen. Kram fina

Fnulan sa...

Oj... kanske ska börja pyssla... Hoppas att han kommer till er =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig