Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 14 december 2011

Tillfredställelse

Så oerhört skön morgon, lugn och fin.
 När man kommer innanför dörren till hemmet efter att ha lämnat barnen på dagis utan strul och känner tillfredställelse över att hemmet är städat och fint, jag behöver inte sitta försjunken i ansökningar och sucka över att söka jobb som inte känns hundra procentigt rätt bara för att kunna redovisa att man sökt "tillräckligt" många, då andas man ut.

Nu är det på något vis som om det faktiskt känns märkligt att lämna barnen på dagis eftersom jag "bara ska vara hemma".
Jag får istället känna lyxen av att i lugn och ro kunna slå in julklappar, inhandla lite fler julklappar och bara vara under ett par dagar.
Hämta barnen tidigare och umgås i dagsljus!

Nu ska jag iallafall öka den inre stressen litegrann genom att försöka få till e-legitimationen på den här datorn....
Jag behöver klicka hem en A-skattsedel till min nya arbetsgivare!

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig