Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 28 december 2011

Var inte riktigt på topp.

Trevlig middag igår hos trevliga vänner till familjen. Men jag var inte på topp...
Det känns så oartigt att se ut som om man ska somna när som helst, för det kändes som om jag såg ut så.

När sonen "sa ifrån" att han var trött så var det dags att bryta upp och bege sig hemåt. Det var då det underbara 3-års trotset varvat med lite trötthet tog överhanden hos dottern som absolut inte ville följa med hem.
Att försöka få av henne de 3 klänningar som hon lånat av dottern i huset och dragit på sig, ja alla på en gång, var inte det lättaste när hon bara skrek att hon inte ville. Lägg sedan på att försöka få henne att gå på toaletten innan vi gav oss av....
Älskade lilla gumman, vad det är jobbigt för henne (OCH OSS) när hon blir så arg utan att kunna förklara varför eller hur hon vill göra det som skall göras. Förutom att hon "inte vill".

Varför ska det förresten vara så svårt att gå på toaletten och kissa med jämna mellanrum helt plötsligt?
Hon liksom vägrar. Håller sig in i det sista verkar det som och så när hon behöver gå så ropar hon alltid till i halv panik, "Måste kissa!!!" och springer mot toaletten.
Ibland blir det ju då såklart så att hon inte hinner fram.
Därför har vi börjat med att påminna henne med jämna mellanrum men hon bara vägrar.
Är det så att hon någon gång först säger att hon faktiskt inte behöver kissa och sedan ändå går med på att prova så kommer det ju alltid massor förstås.

Hon som varit så duktig sedan i somras! Men jag tror det har att göra med den här perioden av 3-årstrots va?

5 kommentarer:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Helt normalt med att inte vilja, sen tror jag små barn tränar att hålla sig när det gör så (egen teori) att de liksom får blåsan att kämpa emot, för att slippa bli så där akutkissnödiga. Eftersom de flesta barn gör saken har jag en fundering om de kan vara så.

♥ Sojka ♥ sa...

Oj då att du vågar erkänna det! ;)
Men det är ju bra för det är ju inte så nyttigt med en massa läsk ändå. Fan coca cola var jag beroende av när jag var gravid och när jag ammade. Sen var det slut på det. Fy så mycket kalorier. :)

Ewa (mamma till 6 döttrar) sa...

Mmmmm 3 års trots.. vad vore livet utan det ;)

Min 5 åring hade en sån kiss period för ett tag sen... helt plötsligt från ingenstans så ropade hon: Jaaaaag MÅSTE kissa!!

:) Och vad gör man då... springer så fötterna glöder för att hinna till toaletten ;)

Kram

Kashaya sa...

Inte lätt när barn inte vill.

Sv. Ja ska bli spännande att testa. Lägger upp bilder och info om vad jag tyckte när jag haft tid att testa.

Fröken M sa...

Som förälder suckar och stönar man när det trotsas, men förmodligen är det en fas som är minst lika jobbig för de små.
Viggo är mitt uppe i sin första, och eftersom han inte kan kommunisera blir det ofta "bråk" - jäkligt jobbigt många gånger, men jag antar att det bara är den första av mååånga sånna här perioder så det är bara att bita ihop !? kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig