Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 24 januari 2012

Det var bara att ställa upp.

Dottern tog det sista pappret på toarullen och ville genast ha den för att göra en "Farzadmannen".
Farzadmannen är en figur av bland annat en toarulle som programledaren Farzad har på Bolibompa.


Då det var läggdags för sonen tyckte jag egentligen att pysslandet kunde vänta till i morgon men hon bad så enträget så det var bara att ställa upp på hennes pysselsug och så hjälpte jag dottern att få ihop lite material för att göra figuren och så drog hon igång sitt pyssel medans jag lade sonen.
Hon lät väldigt frustrerad i omgångar och jag tyckte det lät som om hennes Farzadman inte riktigt blev som hon ville.

Sonen hade lite svårt att slappna av så jag blev kvar en stund inne hos honom och plötsligen kommer dottern in och lägger sig bredvid mig och vill gosa.
Jag tänkte att hon givit upp på pysslet och att vi kanske fick sitta en stund tillsammans för att få den färdig. Det var bara det att hon somnade innan sonen gjorde det så jag gick istället själv in i köket för att plocka undan pyssellådan.

Döm om min förvåning när jag ser en i stort sett färdig figur på bordet när jag kommer in i köket. Jag tror att håret blev en kompromiss för hon pratade om att det absolut skulle vara lila men jag kunde inte finna något lämpligt lila material.
Jag tyckte det var jätteduktigt gjort av henne som bara är 3,5 år!

7 kommentarer:

Mikaela sa...

har precis lyckat få till en ny uppdatering.
haft lite att stå i men vi har fått komma hem nu iaf trotts att operationen var misslyckad :(

♥ Sojka ♥ sa...

Jag fick både tabletter och kräm. :)

Ja din dotter är ju jätte duktig! :)

KRAM♥

Susan sa...

Så duktig hon är..den blev ju jättefin=)

Kramar

Johanna sa...

wow vad fin den blev :)

Marie-Louise sa...

Jättefin blev den - det var verkligen duktigt. Kram

Linda aka Javamorsan sa...

Duktig hon är! Det var inte illa för en sån lite tjej inte!

Fröken M sa...

En riktig liten konstnärssjäl :) Super duktig !! kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig