Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 5 januari 2012

En kan inte och en vill inte argumentera.

Sonen tog, som vanligt senaste tiden, en halv evighet på sig att komma till ro igår kväll. Så till slut började jag lyssna på ett program från Sveriges Radio i iPhonen. Det var ett program om retorik, specifikt barns förmåga till retorik. Hur försöker man få som man vill som litet barn?Dotterns mantra, förutom idag faktiskt, är "Vill inte!" eller "Kan inte!" och någon direkt diskussion blir det aldrig för om man försöker få henne att lyssna på någon form av argument överhuvudtaget så skriker hon bara.
Den härliga trotsåldern!

Sonen somnade ganska omgående när min uppmärksamhet fångades av programmet och jag tänkte på hur spännande det ska bli när han börjar prata lite mer. När man kan sitta och lyssna på hur syskonen pratar med varandra och hur de med gemensamma krafter försöker intyga mig om det ena eller det andra.

Tack Apan för tipset om programmet. Jag önskar att det hade varit längre!

1 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Ja det är mysigt när man börjar höra syskonen prata :) Kram fina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig