Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 31 januari 2012

Ge mig en kudde nu!

4 timmars sömn blev det i natt!
Båda barnen sov så oroligt så jag hade svårt att somna för att jag liksom visste att de skulle väcka mig.
Varför fungerar jag så?
Min kropp borde istället tvärslockna för att hinna få så mycket sömn som möjligt mellan väckningarna men istället vägrar hjärnan slockna utan går på högvarv och bara väntar...

Lade mig vid 22-tiden och klockan 2 såg jag på klockan sista gången.
Då hade jag redan ställt om väckarklockan för att ta lite sovmorgon och vakna en timme senare.
Men se den gubben gick inte.
Klockan 6 ställde sig nämligen sonen upp i sängen och började kalla på mig:

Maaaaammaaaa? Maaaaaaaammaaaaa!

Tack för den liksom.
För en gångs skull behöver jag inte väcka honom klockan 6, då sker det den morgon då jag själv sovit dåligt och verkligen behövde den där extra timmen!

Det blev iallafall en bra morgon i övrigt. Vår nya strategi vad gäller dotterns påklädning på morgonen funkar fortfarande så allt gick smidigt och det faktum att de kan få frukost på dagis nu när de börjar så tidigt kändes verkligen skönt.
Att dottern dessutom själv stängde av tv:n strax innan 7 och sa att det var dags att gå till dagis var grädden på moset denna morgon.
Skönt när morgonrutinerna fungerar när sömnen inte gör det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har ni börjat med för nya rutiner? *nyfiken*
Men jo - såna nätter har jag alltför ofta. Som att jag vet att jag kommer ändå inte få sova, så ingen ide att försöka. Och så är jag tröttare än tröttast.

Cissi sa...

Funkar likadant... man ligger på helspänn eftersom man vet.. Sambon har inte det problemet, han tvärslocknar och sover som en stock - oavsett hur rörig natten är!

Anonym sa...

Det roliga är att jag frågade efter en kontrollmätning (lite sådär nojig eftersom min mormor räknades som kortväxt och vi därmed har det i familjen) men fick svaret att de inte ser någon anledning att bekräfta barnmorskans resultat efter födsel. Nähäpp, så ingen mätning vid utskrivningen alltså - men så åkte jag ju hem när hon bara var 12 timmar gammal också.

Då avvaktar jag med spänning en redogörelse för rutinerna när du vaknat till liv på riktigt! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig