Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 23 januari 2012

Nu kommer det ett nytt ord, tänkte jag...

Sonen hade lite svårt att komma till ro igår kväll och lagom tills jag trodde att "NU, nu har han äntligen somnat" så hör jag hur han rör sig och ser att han drar till sig sin fina, goa, fluffiga kanin.

Han klappar den sakta och lyfter den sedan en bit upp och jag ser, i skenet från hans nattlampa, att han tittar intensivt på den.
Jag kan nästan se hur hjärnan jobbar och kan faktiskt se att munnen rör sig lite.

Nu kommer det, tänkte jag, nu kommer nästa ord: kanin (eller "nin" var väl det jag väntade mig.

Sedan tar han ett andetag, stryker med handen över kaninen och säger:
Bääää, bäähäää....bäähäää


Jaha! Och jag som trodde det var en kanin.... Silly me!



- On the go.

2 kommentarer:

Sari sa...

haha....aaauhhh...gulligt....det kom ett sött ord iallafall:o)))

Hellis - Design på flera sätt sa...

Underbart!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig