Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 10 juli 2012

Ännu en "härlig" fas i livet.

Då var den här.
Så mycket mer uttalad än den var hos dottern, så det känns klyschigt.
Den där nyfikna fasen.

Sonen frågar och frågar och frågar, pekar och frågar, om och om igen.


Vet ni vad? Lika gärna som att jag kan bli galen när han frågar för tionde gången om samma sak, så är det så otroligt roligt med den här fasen.
Man vet ju att han gör det för att lära sig, för att han är vetgirig. För att han inte har något val, man ska gå igenom denna fas på ett sätt eller annat.

Men när han håller fram ett riskorn från sin tallrik för hundrade gången under samma måltid och frågar "Mamma...Vaede?.......


4 kommentarer:

Susan sa...

Haha...den är väl för härlig den där fasen;)

Kramar

LILITH - Mamma med Borderline sa...

Maja har fortfarande inte kommit ur den fasen. Numera har jag två olika uppslagsverk i mobilen att använda mig av när hon kommer med sitt "varför" och "vad betyder".

britta bloggar sa...

Åh det är ju härligt men frustrerande det där. Igår förklarade jag var spindelväv var minst 50 gånger...

Sara, mamma till te små troll sa...

Hade en kompis dotter här under några timmar medans hon skulle uträtta några ärenden och hon var inne i "varför" fasen och jag trodde jag skulle få krupp på ungen tilslut haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig