Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 15 augusti 2012

För smart för kollektivtrafik.

Vad gör det att man är smart i kollektivtrafiken när kollektivtrafiken inte är riktigt klok?

Åkte annan väg från jobbet pga förseningsvarningar. Olyckor på Essingeleden gör att "alla" bilburna åker genom stan istället och det blir stopp för bussar (tydligen tunnelbanetåg också?!).
Tåget från Slussen annonserades att det skulle gå ända hem men halvvägs slänger föraren av oss. "Tåget tas ur trafik", ingen förklaring... Nästa tåg åt mitt håll skulle komma om 11 minuter (istället för de vanliga max 5 minutrarna i rusningstrafik så jag ringer och förvarnar maken att han får hämta på dagis.
Tur att han var på väg hem och väldigt nära hemmet till och med.

Då dyker det helt plötsligt upp ett oannonserat tåg som visar sig vara på väg åt mitt håll....
Men inte ska man väl klaga...
Huvudsaken är att jag kommer hem va?





1 kommentarer:

Susan sa...

Mycket tågkrångel runt om har jag läst lite här och lite där....men ja...tur att du kom hem till slut;)

Kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig