Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 17 september 2012

Det finns tydligen flera sätt att köa?

Står man med sin mamma (tror jag att det var) och babblar järnet medans "mamman" handlar kuvert och allt möjligt annat. Då kan jag tycka att man kliver fram när kassören säger "Nästa" om man nu ska handla något.

Man ställer sig inte bakom nästa person (mig) och muttrar surt om att man tydligen blev bortknuffad ur kön. För gör man det så finns det en risk att jag säger ifrån....
Det är lite svårt för oss andra att veta att du har ett speciellt sätt att köa på! Nästa gång kanske du ska gå fram när kassören säger nästa istället för att fortsätta babbla.

"Mamman" (den förmodade) började skratta och sa att det var typiskt "dottern" medans "dottern" såg ännu surare ut och stormade ut ur affären/postombudet. Utan att köpa det hon tydligen tänkt köpa.

Detta var alltså en kvinna, äldre än mig, och ingen tonåring.




4 kommentarer:

Anonym sa...

Ojdå! Kanske var det "den" dagen i månaden eller? Inte roligt med somliga som inte kan behärska sig.

Ewa (mamma till 6 döttrar) sa...

Hahahahah jag gjorde samma sak i helgen.. sa till alltså!
På båten mellan Kapellskär och Mariehamn i toakön.. det kom en "tantadara" och blängde på ALLA som väntade på sin tur..
Sen stegade hon in mot en toalett som blev ledig.. men då sa jag: Hördudu jag tror nog att du får vänta på din tur precis som alla andra här inne!
Gissa om jag fick "det onda ögat" ;) Japp! Men det struntar jag i :)
Kram

Unknown sa...

Hon hade nog en bad hairday ;0)

britta bloggar sa...

härligt! bra att du vågade säga ifrån!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig