Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 17 september 2012

Huvudsaken är att det finns sniglar.

I helgen har vi återigen kört hårt med flyttningen så nu känns det som om man ser ett ljus i tunneln.
Min kropp ser dock inte speciellt ljust på detta....
Aj, så ont i kroppen jag har idag. Det var tur att jag inte behövde göra i ordning barnen för dagis i morse. Det var knappt jag hade ork att få på mina egna kläder.

Trots en del blodutgjutelser hos barnen i helgen så verkar de ha riktigt kul när vi är i den nya lägenheten. Bra tycker jag, så de har ett positivt intryck att landa i på fredag när vi troligtvis kommer sova där för första gången.
Jag gissar att vi kommer ha båda barnen tätt bredvid oss i stora sängen men nu ska det banne mig jobbas med att få dem att sova i sina egna sängar.
Deras rum ligger ju precis bredvid vårat.

Har du något tips på "sova i egen säng"-träning som funkar på båda barnen?
Sonen tycker ju om att sova i sin egen säng men har aldrig sovit i eget rum. Dottern däremot är en aning dålig på att sova i egen säng...
(Inga 5-minuters metoder, de är ändå 2 och 4)




(Hmm rubriken då? Ja vi kan säga så här, inlägget utvecklade sig inte som det var tänkt men jag behåller rubriken ändå. Sniglar är det nämligen gott om i buskarna på vår uteplats)

4 kommentarer:

Linda aka Javamorsan sa...

Har tyvärr inga tips alls gällande sovning. Min stora sover äntligen i egen säng. Men det kom först när hon var redo :/

Susan sa...

Mina son hade lite problem i början då han var mindre och skulle sova själv. Jag satt hos honom tills han hade somnat och sen snög jag ut. Efter ett tag kunde jag sitte längre ifrån och sen ville han helt enkelt inte ha mig där=) Dottern gick det bra med från första stund däremot har hon nu blivit rädd...somnar själv ja....men vaknar under nätterna och vägrar sova själv...hur jag än gör.

Kramar

dan-syndrom sa...

låt dem sova i samma rum, bredvid varandra.. Söv i deras säng.. Ha en madrass på golvet bredvid din säng..Eller vänta ut det. :)

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Ha dem i samma rum och ha lite självlysande grejer i rummet. Mina var 3,5 och 5 när jag mutade dem med nya självlysande tapeter och det funkade klockrent. Då låg de och pratade om raketerna och planeterna tills de somnade. Men först var det bad och läsa saga förstås.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig