Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 15 oktober 2012

Barnens glädje.

Igår kom vi hem från faster fram på eftermiddagen och då lyckades båda barnen blir glada minsann. Innan dess var det bara sura miner av att vi åkt hem.

Våra nya grannar (fast egentligen är det ju vi som är nya) hade rensat under presenningen de hade i ett hörn på sin baksida och åkt med saker till tippen. Men det var en sak som de inte åkte iväg med eftersom de genast kom att tänka på våra barn.
En tramptraktor, modell större, som de lämnade över när de märkte att vi kom hem.


Sonen ville så klart genast testa den så det fick bli en liten "testtur" på verandan eftersom han var alltför nyvaken (han sov under skjutsen hem) och egentligen lite för grinig för att testa nya saker...
Det blir nog en ny tur nu i kväll kan jag tänka mig.

För att glädja dottern lite också så fick hon hjälpa till med maten. Hjälpa och hjälpa förresten, det var hon som gjorde i princip allting fram tills korven skulle in i ugnen. Det enda jag fick göra vad att ge henne ingredienser och berätta vad hon skulle göra.


Tyvärr fick jag ingen bild på det färdiga resultatet men korven hade ett ost- och tomatsåstäcke också och smakade ljuvligt. Det tyckte både hon och jag, medans sonen ratade det hela totalt...

Nåja, smaken är som baken och korven den har två. Eller vad är det man brukar säga...?

1 kommentarer:

Annelie sa...


Härligt med goa grannar.. förstår att era barn vart glada..

PS. Hittade hit genom FB.. DS.

Ha en finfin måndag.. // Annelie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig