Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 2 november 2012

Mannen som föll i glömska.

 
 
I början av veckan läste jag ut en bok, "Mannen som föll i glömska" , som jag nog egentligen hade kunnat sträckläsa om jag hade haft tid. Det var ett sådant bra flyt i texten och det var verkligen en spännande och tankeväckande historia som berättades. Man kunde verkligen känna med bokens huvudperson, hans förvirring, ångesten över ensamheten.
Jag vet inte vad jag kan skriva om berättelsen utan att avslöja någon del som jag själv upptäckt vartefter berättelsen har brett ut sig men jag vill verkligen rekommendera denna bok.
Nu hoppas jag att Mia Ajvide skriver fler böcker av samma kaliber, snart!
 
En dag känner Jacks fru Aino inte längre igen honom. Han är bortsuddad ur hennes minne; som om deras liv tillsammans i stugan vid havet aldrig hade ägt rum. När han kommer till sitt jobb som guide på slottet Myntholm beter sig hans kollegor avvisande. Till och med hans gamla mor stirrar frågande och skrämt på honom. Ingen vet vem han är.                                            (utdrag från Adlibris)
 
Mannen som föll i glömska
 
 

4 kommentarer:

Tommy sa...

Önskar dig en fin kväll.

Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset sa...

Javisst jag kommer den 6:e. :) Då ses vi va? :D

Niehoff sa...

Överblivet godis är väl inga problem ;-) Jag nallar från barnens godispåsar varje dag ;-) Kram!

Marie-Louise sa...

Tack för boktipset :) den där har jag kikat på, kanske ska se om jag hittar den. Kram vännen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig