Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 16 november 2012

Sist ut, först in?

Igår var jag kvar på jobbet till klockan 18 eftersom maken och barnen fastnade i bilkaoset som ägde rum i Stockholms området när de var snälla och skulle hämta upp mig på jobbet.
Därmed var jag med marginal den som var sist kvar i korridoren.

I morse vaknade jag vid 5.30 hos svärmor där vi sov över för att slippa målningskaoset som råder i vårt eget hem. Vardagsrum och halva hallen skulle målas i går och vi kände att vi inte skulle ha någon vettig stans att vara så vi camperade hos svärmor istället.
Iallafall så vaknade jag väldigt tidigt och smög upp, gjorde mig i ordning i lugn och ro och insåg sedan att det inte var någon idé att hänga kvar där eftersom barnen har svårt att släppa iväg mig om de hinner vakna innan jag gått.
Så jag gav mig iväg och tänkte att "ja, jag blir väl först på jobbet idag då..." men se det ville inte SL alls eftersom jag lyckades missa först pendeltåget och sedan den anslutande bussen precis så tiden drog iväg.

Snart är jag dock framme.

Gäsp!

1 kommentarer:

Annah sa...

Är så tacksam över att bo i en lite mindre stad och slippa pendling :) 15 minuter tar det för mig att cykla till jobbet. 10 minuter om jag kör lite extra fort och slipper ett rödljus ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig