Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 14 december 2012

Vilken vecka!

Sådärja, 4:de inskolningen på 2 år är snart till ända.
Ja, det är den 4:de inskolningen då vi skolade in dottern 2010, sonen 2011 och sedan flyttade vi och fick skola in båda barnen på "helt fel förskola".
Nu har barnen skolats in på den nya förskolan som känns som ett otroligt lyft!

Här bryr de sig om dottern och har verkligen förståelse för att dottern inte har mått bra under de 2 månaderna på förra förskolan och därmed behöver extra omtanke under en period för att känna sig trygg.

Sonen däremot, som faktiskt hade en pedagog på förra förskolan som var bra, har haft en lätt inskolning denna veckan och har redan gått torsdagen själv, 9-15, och ska gå själv idag med.
Han har en mer öppen och social personlighet och verkar vara ett barn som har lättare att acceptera och förstå förändringar.
Vi vet ju dock att han bara är 2,5 år så vi är lyhörda och pratar mycket med honom så vi ska kunna snappa upp om det skulle vara något.

Igår kväll, efter hans första dag utan förälder på förskolan, så hade han så mycket att berätta om så han pratade ända in i sömnen.
Vad ett mammahjärta kan klappa hårt av kärlek när man känner att ens barn mår bra trots allt strul och alla förändringar som skett sista tiden!

Nästa vecka är det vanligt vardagsliv som gäller igen så jag hoppas att det ska gå bra för dottern. Jag har dock lite flextimmar att ta av så vi fixar och trixar så de inte ska behöva gå alla timmar utan får börja lite senare och så hämtar jag dem lite tidigare.

Håll tummarna för att allt skall flyta bra för dottern från och med nu.




2 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Vad skönt att bytet med förskola gick så snabbt :)
Skönt för både er och er dotter.
Jag håller tummarna för att allt ska flyta på bra nu. Kram vännen

Alfva sa...

Skönt att höra att de verkar vettigare. Usch, jag får en klump i magen när barn inte trivs - finns det något värre i vardagen?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig