Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 3 april 2013

Gårdagen känns idag.

Jotack, lite stel är jag allt.
När barnen hade somnat igår så gav jag maken en puss, packade min lilla tygväska med skor/vatten/torkhandduk, bytte om och gav mig iväg till gymmet.

Det kändes ju lite märkligt att gå dit så sent. Ungefär vid den tiden när jag börjar göra mig iordning för att gå och lägga mig....

Men det var lugnt och skönt på gymmet, jag var till och med själv en stund.
Då kan man minsann ta i utan att behöva skämmas över pust och stånk och konstiga miner.

Jag körde hårt. Uppvärmning, mage, bröst, rygg och ben och avslutade med lite mer mage.
Det är det där med ryggträningen som jag lider för idag.
Jag måste ha jordens svagaste rygg!
Jodå, det har jag fått höra vid åtskilliga tillfällen i mitt liv. Att jag borde träna ryggen....så nu gör jag det...och ja...jag undrar hur den kommer kännas i morgon.

Idag skall maken tack och lov vara kvar på jobbet ett par timmar extra så jag "slipper" ha möjlighet att gå och träna. (Annars vill jag såklart att maken ska komma hem, missförstå mig rätt nu.)
Men jag har allvarliga funderingar på att ge mig iväg i morgon efter dagislämningen och på så sätt ta ut veckans "friskvårdstimme" direkt på morgonen. Himla praktiskt!

1 kommentarer:

Maria sa...

Starkt gjort att ge sig iväg till gymet på kvällen. Det hade inte jag fixat!
Gott med träningsvärk :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig