Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 16 april 2013

Något av en onödig dag.

I natt, runt 3, väckte sonen mig och var väldigt gnällig. Han ville ha mjölk och skulle absolut följa med mig ner och hämta den och satt sedan och gorma på köksmattan för att jag inte kunde bära honom, göra i ordning hans mjölk och sedan gå på toaletten samtidigt.
Tillslut kom vi upp till hans säng igen men jag tyckte han kändes väldigt varm och han var alldeles röd om kinderna (han hade då lugnat ner sig och var lugn och go).

Ner för trappan igen för att hämta febertermometern och mycket riktigt hade han 38,2.
Sedan satt jag där brevid honom på sängkanten och försökte vara så tråkig som möjligt för att han skulle somna om men han hade tydligen så väldigt mycket att berätta om så han babblade på.....

Efter att han hade gått på toaletten för att bajsa så trodde jag att han äntligen höll på att somna in men plötsligt kom han på ännu mer att filosofilera om och så började det om. Inte förrän strax efter 5 somnade han om....och då var jag inte alls trött längre utan lade mig för att se ett avsnitt av The Following som slutade lagom tills det var dags att gå upp.
Någon gång där under natten så mailade jag min arbetsgivare också, för att tala om att jag skulle vabba idag.

Så hur blev dagen då? Förutom att jag varit ganska trött så har det varit fullt röj hela dagen.
Den där febern försvann på morgonen och sedan har sonen varit pigg piggelin så på eftermiddagen meddelade vi dagis att han kommer i morgon och sedan återgår vi till ekorrhjulet.
Eftersom jag var sjuk själv under slutet av förra veckan och bara hann jobba under måndagen innan dagens vab så känner jag mig en aning stressad över saker som väntar. Men men, en sak i taget....
En sådan här termometer hade vi när jag var liten....

4 kommentarer:

Tjejmorsan sa...

Tänk om alla dessa sjukdomar kunde ta SLUT någon gång :(
Krya på er

♥ Sojka ♥ sa...

sv: Ha ha ja jag har också såna minnen! :) Man har verkligen en helt annan bild som liten. :)

Marie-Louise sa...

Ja fy sådan termometer hade vi också. Det som var bra var att man kunde hålla den mot en lampa så fick man högre feber ;) tyvärr gick inte min mamma på det när jag en gång råkat hålla den mot lampan för länge och helt plötsligt hade runt 43 grader i feber ;) mamma tyckte visst att det var lite väl hög temp... Kram

Tommy sa...

Sv: Ja denna gången är det extremt länge han är borta.. Men det verkar ha löst sig med sommarledigheten i alla fall .. SÅ jag är superglad över det :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig