Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 18 april 2013

Problem av helt fel mått.

Hur mätte tjejen på DinSko mina barns fötter egentligen? Enligt henne skilde det 2 storlekar mellan dem.

När jag själv mäter här hemma med deras mätkort, enligt instruktionerna, så får jag en knapp HALV centimeters skillnad och om jag sätter deras sulor mot varandra så ser deras fötter exakt lika stora ut.

Sonen har något mer platta fötter än dottern så jag kan gissa att den där halva centimetern är när hennes tyngd trycker ner hennes fötter mot golvet....

Inte konstigt att de stövlar som vi köpte till sonen inte alls passade när vi kom hem med dem och han fick ont i fötterna efter att ha haft dem en dag på dagis.
De han fick prova i affären var troligen stora just för att de var provskor.

Så det blir en ny tur till en annan skoaffär. Jo, DinSko kan jag tänka mig men inte just den vi var i eftersom det alltid har varit samma tjej som arbetat där själv varje gång jag varit där.

Just det jag glömde nämna...Det skiljer 2 år mellan mina barn....




1 kommentarer:

Linda w L2K sa...

Usch, sånt är så irriterande!!! Hoppas ni får tag på ett par bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig