Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 16 maj 2013

Spontanvaccinering

Sedan en bekant och föredetta? bloggkollega påminde på Facebook om hur dålig hennes son blev förra året efter ett fästingbett så hade jag och maken kommit fram till att vi bör vaccinera barnen.

Idag såg jag en skylt nere i centrum om att en fästingbuss skulle stå parkerad vissa datum på centrumparkeringen och jag gick genast hem och berättade detta för maken. När jag skulle berätta vilka datum som den skulle finnas i vår närhet så utbrister han plötsligt att jag faktiskt läst upp dagens datum.

Så vi "ryckte" upp barnen ur badet och skyndade oss iväg då det bara var en timme kvar tills bussen skulle åka.

Nu är vi hemma igen, vaccinerade och klara (jag och barnen) och barnen är glada över "torsdagsgodiset" de fick från fästingbussen och sina tatueringar och jag är glad över att vi verkligen tog tag i detta i år. Speciellt som att ryktet går att vi flyttat till ett väldigt fästingtätt område.

Barnen fick fina plåster med fästingar på.
Det slapp jag...

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig