Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 23 september 2013

Kärleken passerade här en gång

I kväll unnade jag mig ett långt, varmt bubbelbad och passade på att läsa ut boken "Kärleken passerade här en gång" av Peo Bengtsson.
När jag läst sista sidan och slagit igen boken så låg jag där och önskade att jag inte läst boken....
Jag funderade en liten stund på att vända boken, öppna den till första sidan och läsa den igen!

En sorgsen, melankolisk bok om det svåra när kärleken tar slut för en person i ett förhållande men även en bok om det svåra med att hålla en gammal vänskap vid liv när vännens eller ens eget liv tar olika vändningar.

Peo skriver fint, poetisk, med raka sanningar, filosofiska funderingar och han får mig på ett underligt sätt att känna det som om jag vill vara med i dessa människors liv. För evigt.
Vad händer sedan?!

På grund av detta och allt det som händer i slutet av boken vill jag bara säga en sak:

När kommer nästa del?! Ge mig mer, Peo!


0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig